Hatha Joga

Metoda, którą praktykujemy, została opracowana przez B.K.S. Iyengara.

Dzięki niej utrzymujemy całe ciało w zdrowiu, umysł w spokoju, a emocje w harmonii. Praktyka charakteryzuje się dużą uważnością i precyzją wykonywania asan, dostosowaną stopniem zaawansowania do możliwości ćwiczącego. Każda sesja kończy się pozycjami relaksacyjnymi. Wykorzystanie pomocy tj. wałków, kocy, pasków i klocków  pozwala na wykonywanie asan osobom niezależnie od wieku, płci i kondycji psychofizycznej. To system ćwiczeń o wszechstronnym wpływie na nasz organizm, gdyż samo ćwiczenie nie polega na szybkim i mechanicznym wykonaniu asany, lecz na trwaniu w niej i obserwowaniu tego, co dzieje się w naszym ciele. Precyzja i intensywność ćwiczenia oddziałują na cały organizm. Oprócz dobrodziejstw dla ciała, które można zauważyć już po kilku tygodniach uczestniczenia w zajęciach – niwelowanie napięć i przykurczy, poprawa postawy, lepsza praca narządów wewnętrznych – joga może nam także pomóc kontrolować stres. Jest sprawdzoną i znaną od wieków metodą pozwalającą na uwolnienie ciała i umysłu od negatywnych skutków napięcia psychicznego.

Iyengar zwraca uwagę, że joga nie jest związana z żadną religią i może być praktykowana niezależnie od wyznania i narodowości.

Na zajęcia przychodzimy z pustym żołądkiem, co najmniej 2–3 godziny po posiłku. Ćwiczymy w wygodnym stroju i boso na specjalnych matach antypoślizgowych. Przed sesją prosimy o zgłoszenie osobie prowadzącej zajęcia ewentualne dolegliwości zdrowotne.


Kategorie: Joga Blog

Dodaj komentarz

Order form

Please fill out the form and we'll get back to you asap