Zrównoważone odżywianie

Oprócz wykonywania asan, odpowiedniej relaksacji ważną rolę w jodze odgrywa również właściwe odżywianie. Oczywiście nie istnieje chyba żadna forma odżywiania, która byłaby dla każdego w równym stopniu odpowiednia. Zależy ona od stanu zdrowia, wieku i rodzaju wykonywanej pracy. Należy jednak pamiętać, że spożywanie zbyt wielu artykułów spożywczych, które nie odpowiadają typowi organizmu, spowodować może zakłócenie równowagi ciała i ducha. Ważne, by obserwować, co dla nas dobre, a co nie. Nasz organizm jest naszym najlepszym doradcę, jeśli nie jest uszkodzony przez zbyt długie hołdowanie złym nawykom.

Ogólnie rzecz biorąc, pożywienie powinno być zrównoważone i pełnowartościowe oraz zawierać wszystkie niezbędne składniki. Uważamy, że zdrowa dieta jogina powinna zawierać:    

  •  pożywienie świeże i niekonserwowane,
  • pochodzące z regionu, w którym żyjemy,
  • hodowane ekologicznie.
  • Polecamy zrównoważoną dietę opartą na:
    • świeżych owocach i warzywach
    • roślinach strączkowych
    • zbożach
    • chlebie pełnoziarnistym
    • orzechach
    • kiełkach
    • miodzie i herbatach ziołowych

Wegetarianizm to indywidualny wybór każdego człowieka, ale należy mieć świadomość, że produkty wegetariańskie pochodzące z upraw ekologiczno-biologicznych, dostarczają organizmowi wszystkich niezbędnych białek, minerałów i substancji witalnych, jakich potrzebuje.

Pamiętajcie również, że przetworzona żywność ma nikłe składniki odżywcze, a w pozostawionym dłużej pożywieniu gotowanym powstają wolne rodniki, które przyspieszają starzenie się organizmu. Zawsze postaraj dowiedzieć się, skąd pochodzą spożywane przez ciebie produkty i jak zostały wyprodukowane.

 

Zachęcamy wszystkich to współtworzenia tej kolumny i podzielenia się swoimi doświadczeniami żywieniowymi. Mile widziane również przepisy dobre, zdrowe i łatwe, które będziemy zamieszczać na naszej stronie.


Kategorie: Joga Blog

Dodaj komentarz

Order form

Please fill out the form and we'll get back to you asap